Klanttevredenheid

Bij Ilmarinen staat de zorgvrager centraal. Dat betekent dat uitgegaan wordt van alles wat de zorgvrager nodig heeft om zich optimaal te kunnen ontwikkelen en om goed te kunnen leven en goed te kunnen werken. Ilmarinen vindt het belangrijk om ook te weten te komen of dit ook zo ervaren wordt. 

 

Ben ik tevreden

De ervaringen van de zorgvragers worden geïnventariseerd via gesprekken met de zorgvragers (en hun vertegenwoordigers) en in observaties. Ilmarinen maakt daarbij gebruik van het instrument “Ben ik tevreden” van Van Biene. Dit  is een gevalideerd klantervaringsinstrument dat vanuit het Landelijk Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg erkend is.

Dit instrument geeft de begeleiders handvatten om met een gesprek en/of observaties een beeld te krijgen van de wijze waarop de zorgvrager zijn/haar kwaliteit van leven ervaart en welke onderwerpen extra aandacht verdienen om de kwaliteit van leven te verbeteren.

Voor het meest recente verslag van dit onderzoek klik hier.


ZorgkaartNederland

ZorgkaartNederland is de grootste ervaringssite voor de Nederlandse gezondheidszorg waar mensen hun ervaringen met de zorg delen met elkaar. De website biedt u informatie om te kunnen kiezen voor een zorgverlener die het beste past. ZorgkaartNederland is een website van Patiëntenfederatie Nederland.

 

Op ZorgkaartNederland kunt u lezen wat voor waarderingen Ilmarinen krijgt.

U kunt daar zelf ook uw ervaringen met Ilmarinen plaatsen.

 

Voor ZorgkaartNederland klik hier

Op zoek naar zorg?

Ambulante begeleiding kan ook wanneer het gezin op de wachtlijst staat.

Visie op zorg

Ilmarinen vindt zijn inspiratie in de antroposofische heilpedagogie en sociaaltherapie

 

Producten uit de dagbesteding

Er zijn vijf werkplaatsen: werkleerplaats, papier, linnenkamer, keramiek en textiel.